5km pre začiatočníkov – Tréningový plán

/, Správy z Tatier, Top/5km pre začiatočníkov – Tréningový plán

5km pre začiatočníkov – Tréningový plán

Beh na 5 kilometrov je výborným a najmä ľahko dosiahnuteľným cieľom pre všetkých začínajúcich bežcov. Ak teda aj vy patríte k tým, ktorí sa rozhodli absolvovať svoje prvé preteky v živote, je táto vzdialenosť ako stvorená pre vás. Tréning, ktorý vám ponúkame, je príjemný, nie veľmi náročný a veríme, že z neho budete mať radosť. Ak nemáte s behom ešte veľké skúsenosti, je zbytočné a azda aj odradzujúce prepínať sa k životným výkonom hneď od začiatku. Užite si svoj beh na 5 kilometrov a dopracujte sa k väčším vzdialenostiam časom. S nedostatočnou prípravou by sa vám totiž dlhšie preteky možno podarilo dokončiť, ručíme vám však za to, že dobrý pocit by ste z nich nemali.

Tréningový plán, ktorý vám ponúkame, vás na preteky na 5 kilometrov pripraví za osem týždňov. Do prípravy sa však púšťajte až vtedy, keď dokážete bez problémov odbehnúť dva kilometre v strednom tempe. To je také, pri ktorom dýchate hlbšie, ste schopní konverzovať, no do spevu vám pri ňom veľmi nie je. Miera vedomej námahy je pri tomto tempe 5-6 z 10.

 8 týždňový tréningový plán

01 Týždeň 02 Týždeň 03 Týždeň 04 Týždeň
Po Oddych Oddych Oddych Oddych
Ut 2 km stredné 2,5 km stredné 3 km stredné 3,5 km stredné
St 30 min doplnkový aero tréning 30 mindoplnkový aero tréning 30 mindoplnkový aero tréning 30 mindoplnkový aero tréning
Št 2 km stredné 2,5 km stredné 3 km stredné 3,5 km stredné
Pi Oddych Oddych Oddych Oddych
So 2 km stredné 2,5 km stredné 3 km stredné 3,5 km stredné
Ne 20-30 min stredné 20-30 min stredné 20-30 min stredné 25-35 min stredné

 

01 Týždeň 02 Týždeň 03 Týždeň 04 Týždeň
Po Oddych Oddych Oddych Oddych
Ut 4 km stredné 4,5 km stredné 5 km stredné 5 km stredné
St 30 min doplnkový aero tréning 30 mindoplnkový aero tréning 30 mindoplnkový aero tréning 30 mindoplnkový aero tréning
Št 3 km stredné 3 km stredné 3 km stredné 3 km stredné
Pi Oddych Oddych Oddych Oddych
So 4 km stredné 4,5 km stredné 5 km stredné Oddych
Ne 20-25 min stredné 35-40 min stredné 35-40 min stredné Preteky

Zdroj Magazín Running 2/2015

Pozrieť tréningový plán 5km za 20 minút

Kalendár bežeckých pretekov v Tatrách

By |2018-03-05T16:20:37+00:00jún 23rd, 2015|Šport, Správy z Tatier, Top|